close
Blogtrottr
<<蘋果日報>>即時新聞-最新
>即時新聞-最新 
Kindle Book Deals

We find the best deals on best-selling Kindle books for you. Just tell us which genres you love and we'll do the rest. The best part? It's completely free!
From our sponsors
拍賣狩獵執照惹議 主辦方稱為保育黑犀牛
Jan 12th 2014, 17:27

【周佩萱/綜合報導】美國達拉斯探險俱樂部(Dalla Safari Club),12日舉行閉門拍賣會,富有的獵人齊聚達拉斯會議中心,競標罕有的黑犀牛狩獵執照,得標的人將可前往納米比亞狩獵一頭年邁不具繁殖力的公黑犀牛,最後執照以35萬美元(約台幣1050萬元)售出。

由於黑犀牛屬保育動物,據估全球目前僅存約4千頭黑犀牛,其中約1800頭在納米比亞棲息,俱樂部拍賣狩獵執照引發爭議,不過俱樂部表示舉行拍賣是為了保育黑犀牛,拍賣獲得的金錢將全數投入保育上。

保育團體表示黑犀牛瀕臨絕種,所有黑犀牛都應被保護,而不是成為狩獵目標,但俱樂部回應表示他們指定的狩獵目標,很可能因具有強烈攻擊性,遭納米比亞當局獵殺,他們並非允許獵人可隨意獵殺黑犀牛,「只是犧牲一頭黑犀牛,就可保育更多」,保育團體反擊表示「這項拍賣恐傳遞危險訊息,讓大眾認為把瀕臨絕種動物當作獎賞更有價值」。

俱樂部因舉行這項拍賣,收到死亡威脅,FBI也已介入調查。
 

12日拍賣當天保育團體在達拉斯會議中心外抗議。翻攝independent.co.uk

全球僅存約4千頭黑犀牛。路透社

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    inswdek 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()