close
Blogtrottr
即時/要聞/要聞
 
高市H5禽場周邊消毒 化學兵伸援
Jan 19th 2015, 07:36

高市H5禽場周邊消毒 化學兵伸援

2015-01-19 15:36:03 中央社 高雄19日電

陸戰隊99旅化學連7名化學兵今天支授高雄H5禽場周邊消毒,高市農業局說,防疫人力吃緊之際,軍方此舉如同「及時雨」。

高市農業局動物保護處表示,動保處已完成全市5個H5禽流感確診鴨、鵝場的撲殺作業,後續重點在確診場半徑3公里範圍內的監測與消毒工作,以清除病毒防止疫情擴散。

動保處說,路竹區為全市首例H5禽流感確認場,且目前已確診兩場,因此是加強防疫監測與消毒的重點區域。已加強該區域養禽場周邊公共區域與道路的消毒工作,國軍化學兵此時投入人力協助,地毯式消毒方式與動保處消毒車配合,其功效更是相得益彰,效果加乘。

動保處又說,國軍化學兵與動保處的消毒協助都在牧場外圍,養禽場內部的防疫、消毒與人員管控還是要靠業者自主進行;這段期間請業者加強門禁管制及場內消毒等自衛防疫工作,若有異狀立即通報,共同防疫。

Recommended article: Chomsky: We Are All – Fill in the Blank.
This entry passed through the Full-Text RSS service - if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    inswdek 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()